runnin'


Lil Wayne ft. Shanell - Runnin'


I bet I hit the ground runnin'
Bet you search and found nothing
Looking for the finish line, stop short cuttin'
youur fucking up your finish time
Shit, but every twice in a while
It feels like I'm runnin'
and life is the miles
Yeah, but until the lights dimmin' down
I'll be runnin' around


(HE'S AWESOME. för er som inte kollat in rebirth, hans senaste album, GÖR DET!)


The Bloody Beetroots



Awesome - The Bloody Beetroots ft. The Cool Kids

The Bloody Beetroots – Warp 1.9
The Bloody Beetroots – Anacletus
The Bloody Beetroots – Cornelius (Radio Oi!)
The Bloody Beetroots – Romborama

oskar linnros

 

Vi har något storslaget framför oss.

Oskar Linnros – Ack, Sundbyberg
, så länge.


DJ BLEND


10.44 minuter kärlek, typ


my love's a weapon



rätt göttig. ursäkta yt-kvalitén, pallar inte att den är så kass alltid.

Madonna – Revolver - Madonna vs. David Guetta One Love Remix feat. Lil Wayne
David Guetta – Gettin' Over You (Featuring Fergie & LMFAO;Extended)
Petter – Älskar din stil
Gym Class Heroes – Cupid's Chokehold / Breafast in America
Edward Maya Feat Vika Jigulina – Stereo Love - Radio Edit
Timbaland – If We Ever Meet Again (Featuring Katy Perry)


cookie jar

Vilken lååååt egentligen.

Gym Class Heroes – Cookie Jar [feat. The-Dream] - Explicit Album Version

(skit i förra inlägget, lät ju självmordsbenägen)

take a life with cocaine

Det finns så många måsten. Så mycket man måste göra idag som påverkar ens liv imorgon. Just nu har jag tusen elefanter på mina axlar, men jag orkar inte lyfta bort dem. Tar inte tag i saker. Skiter i det istället. Jag är glad utåt, men innåt är jag ett uppror. Som en viss Fronda rappade i mina hörlurar för ett antal år sen. 57 dagar kvar till studenten idag, med det i tankarna kan man inte låta bli att le lite. Lite. Jag är sjuk. Har sovit bort hela dagen. Ångest. Förlåt musikblogg, jag behövde det här, kommer förmodligen ångra hela inlägget om sådär 20 minuter, but until then...

OneRepublic – Fear
Nomy – Cocaine - Acoustic

styr upppp

Fyfan vad jag är dålig. Jag går all in för ett koncept ena dagen, känner typ "shit detta kommer bli awesome", sen dagen efter bara "ähe, tar det sen". STYR UPP DIG SJÄLV EMELIE, NUUUUU.

Magnus Weideskog – TiK ToK - ganska bra version faktiskt. Har ett dille på covers at the moment.

Låtar jag inte kan sluta lyssna på just nu är annars:
Kid Cudi – Pursuit Of Happiness (nightmare)
Kid Cudi – Up Up & Away
The Fray – Heartless - Swinghouse Session
Chiddy Bang – Chiddy Freestyle
K'NAAN – Take A Minute
Jay-Z – On To The Next One [Jay-Z + Swizz Beatz] - Explicit Album Version
Jay-Z – D.O.A. [Death of Auto-Tune] - Chase + Status Remix Album version
Mr Hudson – Supernova
Kid Cudi – Soundtrack 2 My Life
Trey Songz – Say Aah [feat. Fabolous]

Ja, har bloggat om allihop tidigare, men det är i brist på annat. Detta spelas mest just nu liksom.

När det kommer till låtar som inte finns på Spotify måste jag rekommendera:

Body Bounce - Kardinal Offishall ft. Akon
Natural Born Hustler - Pitbull ft. Crookers



Heartless

En av de bättre cover-låtarna jag hört. Helt magisk. Sen är det ju The Fray, vad förväntar man sig liksom?


laidback luke är epic

dirty talk - wynter gordon (laidback luke remix)


been a long time - tv tock ft. rudy (laidback luke remix)


ja, och eftersom låtarna har en så sjukt kass kvalle på youtube blir det inget mer med detta... been a long time lever inte upp till sitt sanna jag iheller, mitt råd är ju att knappa in dem på spotify, eller så kanske man ska vara snäll och ge er länkar... kanske... ja, okejdå.

TV Rock feat. Rudy – Been A Long Time - Laidback Luke Remix
Laidback Luke – Break Down The House
Steve Angello & Laidback Luke Feat. Robin S. – Show me love

ja, dirty talk och rocking with the best finns inte på spotify, men ja, this is it for today.


bra musik, indeed


Kiss Her - T-Pain


I am not a whore - LMFAO

Chiddy Bang!

2 låtar till med Chiddy Bang, sjukt bra, sjukt bra! Chiddy Freestyle är lätt bäst.

Chiddy Freestyle
Sooner or Later



Hot!

Ja, ni har säkert tjatat sönder den här låten när jag var på andra sidan jordklotet, but I don't care. Galet bra festlåt iallafall, får mig att längta till fredag.

Inna - Hot

Death of Auto-Tune

Klockan är 06.07. När jag är uppe och bloggar såhär dags kan vi konstatera att jag inte är frisk.

Iallafall, så har jag låtar på lager nu, enjoy!

MUSIK I STJÄRNKLASS
D.O.A [Death of Auto-Tune] - Jay. Z ft. Chase + Status remix
Opposite of Adults - Chiddy Bang
All I Do Is Win - DJ Khaled,  T.Pain, Ludacris, Snoop Dog & Rick Ross


en maskin maskin en

"Här har du originalet, alla kategorier, kolla honom i baren; 
kallas, kallas, hmm.. jag har det på tungan,
vad var det du undra? Mitt namn är Af-af-afasiii"

Ny blogg, måste hylla dem igen för de är så geniala - all kärlek till Herbert Afasi
Munkhammar och Frej Larsson aka Maskinen.

Ni kan låtarna redan, hoppas jag, annars kan ni gå ut, dörren är där --->

MUSIK I STJÄRNKLASS:
Kärlek vid sista ögon
Pengar
Bränner
Dansa med vapen
Undan för pundarn
Aldrig varit i Malmö
Buffalo Blues
Segertåget
Flow Ball
Gatan upp

sexy bitch remix

Dog lite när jag hitta den här, spola fram till 1.28 och dra upp volymen och dö lite ni med.


tretusenniohundraåttiotvå uppdateringar

Ja, överskrifter beskriver väl den här dagen. Förlåt för att det är inte den nyaste musiken jag bjuder på, det är mest låtar som bara måste nämnas, som jag redan har nämnt several times på den andra bloggen.

I'm fresh as hell in this hoodie

Hoodie - Omarion ft. Jay Rock

Omarions kläder i den här videon kan vara något av det coolaste någonsin, h3h3, därför fick videon också vara med.


Say Aah - Trey Songs ft. Faboulous



Lil Wayne

MUSIK I STJÄRNKLASS:
DROP THE WORLD ft. eminem
MY LIFE ft. the game
HOT REVOLVER
PROM QUEEN
A MILLI
I'M ME
LOLLIPOP

Kid Cudi

MUSIK I STJÄRNKLASS:
SOUNDTRACK 2 MY LIFE
DAY 'N' NIGHT
PURSUIT OF HAPPINESS ft. mgmt & ratatat
MAKE HER SAY ft. kanye west & common

Supernova

Supernova - Mr.Hudson ft. Kanye West


Adam, Henok, Sophia

Ja, eftersom jag inte har tipsat om en endaste låt här förän idag så är ni ju helt ovetande om vad som är bra och inte så jag måste ju dela med mig nu, that's just the way it is!

MUSIK I SJTÄRNKLASS:
BEFORE YOU KNOW IT - ADAM TENSTA FT. SOPHIA SOMAJO
PUSHER - HENOK ACHIDO FT SOPHIA SOMAJO
I-RONY - SOPHIA SOMAJO
FLY FRESH - HENOK ACHIDO
HIGH ON LIFE - HENOK ACHIDO
MY COOL - ADAM TENSTA

(Så fort jag kommer på hur fan man får till de där youtube-klippen utan att visa filmen så kommer sånt shit också att komma med i inläggen, lite roligare liksom..)

Melissa Horn

MUSIK I STJÄRNKLASS:
NEW YORK
LÅNGA NÄTTER
HANNA
LÄT DU HENNE KOMMA NÄRMRE
VÅR SISTA DANS

HOFFMAESTRO & CHRAA

Ojojoj, detta blir mitt första riktigt inlägg på den här bloggen, känns ändå ganska gött. Kom hem från Hawaii i fredags och har under min lilla tripp tänkt över att "emelieekholm.blogg.se" inte direkt utstrålar MUSIK, vilket gör att majoriteten av folket som ser bloggnamnet inte bryr sig ett SKIT om den eftersom de tror att de bara är en vanlig "idag var jag hos min kompis sen drog vi till ett mysigt café, jag drack en kaffe och åt en bulle-blogg", sånt skit som ingen bryr sig om egentligen, så ja, på något sätt hoppas jag nå ut till ett större antal här - om jag lyckas, det drar vi lott om!

Iallafall, igår tog jag och Jiss ett ganska impulsivt beslut om att dra till the Tivoli i Helsingborg och se Hoffmaestro & Chraa, helt galet bra! Publiken var galen så efter att ha sett magiska Seize the Day mitt i smeten kände vi att vi backade bakåt lite, för att slippa dö typ, men vilket jävla tryck det var, sjukt värt!

MUSIK I STJÄRNKLASS:
DESPERADO
IBRACADABRA
SEIZE THE DAY
SO YOU DO [SLIMI JIMI BUBBY BOY]
HIGHWAY MAN
YOUNG DAD
(alla med hoffmaestro såklart)

so you do


ibracadabra

MUSIK!

Startar en helt ny blogg, med ett helt nytt utseende där bara en sak står i fokus - MUSIK!

TURN IT UP!

RSS 2.0