Kihlen, Big Danne och musik

Zup? Kom hem från Alanya natten mellan söndag och måndag. Har haft det grymt bra. Fjällar som en snok ryggen men det är smällar man får ta helt enkelt. Och på tal om snokar, sitter och beundrar Ray & Linnros för deras genialitet. (Snook för alla inkompetenta jävlar som inte har koll på läget). Individuellt eller inte, så äger dom det mesta. Iallafall ikväll. Iallafall inom svensk hip hop. Om man nu kan kalla deras individuella jobb för hip hop.

Random tankar. Det är helt omöjligt för mig att säga vilken genre eller vilken specifik artist jag tycker är bäst. För det är som att jämföra flera helt olika typer av kreativitet. House och Indie, går det att jämföra? Nej för fasen. Det är ljud, men det är fan inte samma sak. De råkar bara ha hittat på ett gemensamt namn för allt - Musik. Och jag älskar musik. Music is my religion, som sagt för 392:a gången. Det är inte bara en genre, en stil, en person. Det är helheten av en kombination av olika instrument och röster. Om det så är autotune, accapella, trummor eller gitarr. Det är känsla. Det är så svårt att sätta ord på. "When words fail, music speaks". Sanning. Och jag antar att jag låter som en äkta nörd men det är väl det jag är.


August 15th

Uppe i tid idag med. Jag ska fan ha applåder från alla jävla håll och kanter. Katy Perry – E.T. (Tiësto Remix -Club) Skämmer bort mig själv med såna har geniala remixer nu, för att fira att jag är bäst.

Blev hotad i förrgår om att en viss person skulle sluta läsa om jag inte skrev om honom. Har redan skrivit om honom en gång, men han dör väl utan uppmärksamhet, så bäst att göra som han säger. Kan känna att det är sjukt viktigt att han läser min blogg, "ju". (1. Förstå ironin. 2. Kan ju garantera att denna man inte läser min blogg för fem öre annars heller.) Men nu har jag skrivit om honom, mer eller mindre, så nu kan han ju ta fram läsglösögonen och bli en av mina topp fem trognaste läsare. Varsågod, Fredrik Svärd.

Var på Väla med mor och syster innan. Fick även mail från Style by Tyra att min leverans anländer imorgon ev. i övermorgon. Bikinisamling complete. Det är numera inte bara jag som är redo för att åka till Alanya, utan min garderob är också ganska färdig för avfärd. Jeansshorts, stor transperant vit skjorta, brunt skärp, vita converse, ray ban pilotbrillor, håret klippt i page and I'm ready to go (När jag kommer hem lägger jag till en jävligt go bränna på detta, hade det inte varit för min lite allt för otränade kropp hade vi nästan haft perfektion).

Caesars – Jerk It Out (Original Mix)
Jay-Z – Empire State Of Mind [Jay-Z + Alicia Keys] - Explicit Album Version

Bara känn den stämningen? Alla älskar det. Dags för mig att återgå till E-learningen och bli proffs på ALLT som Willys har att komma med. 8 timmars utbildning via datorn, let's roll.


Talking to the Moon

Bruno Mars – Talking To The Moon - Acoustic Piano Version

Bra.

Är deppig för att jag inte får sörpla vin ikväll.
Snart är jag i Alanya. Tröstar mig lite.
Hejdå.

Heiress of Valentina

Soft att ni läser! Riktigt jävla soft. Jag älskar ordet soft.
Klippte mig idag. Är utomordentligt nöjd.
Nu spelar jag Jedi Mind Tricks – Razorblade Salvation 
och njuter av att huvudvärkstabletten jag tog för
en timme sen äntligen börjar hjälpa.



"Now you can see her dancing
Oh my god it's beautiful
You can see her dancing with me"

HEIRESS OF VALENTINA

PS. Ny epic lista
Idag, igår, imorgon och på fredag.


Uppdatering

Amen tjena. Lite småkass på att uppdatera i dagar som dessa men det är sånt ni får överleva. Har varit hemma sen i lördagskväll och sovit i min egen säng i snart fyra nätter. Svårslaget som fan, ska jag ta och berätta för er. Det kommer till och bli fem nätter här, sen återgår jag till verkligheten och jobbar i Ängelholm fram till söndag. Och sen börjar jag på Willys i Eslöv på måndag. Tight schedule, hard working woman 91, osv osv osv.

Var iväg en sväng i Malmö i måndags för att förnya mitt innehåll i garderoben. Ellinor gjorde mig sällskap. Det var bra. Har fått bekräftat att den här tjejen är 110 % sugen på att dra ner och kaosa i Österrike i mitten av november till någon gång i April 2012. Och jag ska berätta för er, att när en tjej som Ellinor vill åka ner och festa som man festa ska i Bad Gastein är det jävligt svårt för mig att sitta här och säga "nej, ska bli seriös, skaffa körkort, inte supa bort allt jag äger och har" så det kommer utföras rejäla överväganden. Jag hade inte tackat nej till lite fina skidåkardagar, grymma afterskin och totally crazy utgångar 6, om inte 7 av 7 dagar i veckan i 4 månader till. Känns inte rikigt som BG fick se den riktiga Emelie förra säsongen. Jag har jävligt mycket kvar och ge, så att säga. Fyra menta och tre kalla Trumer på det kanske? Standard.

Jaja, nu flyger jag iallafall till Alanya om 11 dygn, 6 timmar och tolv minuter. Det skadar inte.


MER HUS ÅT FOLKET!!!
Rebecca & Fiona – Hard - John Dahlbäck Remix
Dune – Heiress of Valentina - Alesso Remix



Time to sleep va. Imorgon återgår jag till mitt sanna och någorlunda blonda jag. Truuuuue story, över och SLUT!



August 6th

Tja.

Operation hemlighetsstämplat gick i lås och går numera under namnet 'Operation Alanya'. Det var en minst sagt glad 15-årig syster som fick detta i present. Kan ju erkänna att även jag tycker att detta ska bli farligt gött. Ge mig 21a augusti.

Har 1 vecka och 1 dag kvar att jobba på Willys nu och efter det tänker jag stolt och bestämt använda mig av "igår var jag arbetslös men idag är jag ledig" varje lördag.

Funderar på om det ska bli en säsong i ett vinterland till eller om jag ska gå och bli seriös istället. Har ju alltid tyckt att seriösa människor är tråkiga men jag vet inte..


August 2nd

Något tynger ner mig. Så mycket att jag inte känner för att göra något alls. Är dock ganska taggad inför mission hemlighetsstämplat. Om detta går i lås vet jag en som är glad inom en snar framtid. Eller okej, jag vet två.

Strimlad lövbiff står strax på balkongbordet hemma hos farmor. En galen fabror Håkan och en lika galen kusin Emil kliver snart in genom dörrarna. Jordgubbar till efterrätt. Sen kommer pappa och hämtar mig och misson hemlighetsstämplat kan börja ta form.

Skulle ha åkt till Marléne redan igår men återigen är där ett "Skånetrafikenproblem" som sätter stopp för våra planer. Hat. Ilska. GTFO. Elaka ord. Elaka ord. Elaka ord.

Åker kanske till Landskrona och styr upp detta senare men för att återkomma till första meningen som skrevs i det här inlägget vet jag inte om jag har ork. Fast några glas vin och lite soft häng på Tycho hade iochförsig säkert aldrig skadat någon.


RSS 2.0