third

Jag måste börja lära mig och våga sinnet.
Sväljer min stolthet, tittar upp fast tårar rinner.
Jag har lovat mindre, men nu ska ja hålla allt.
Går ut på stridsfältet, upp med hakan, huvudet kallt.

- Mitt rop på hjälp - Fronda

Sitter i Sebbes lägenhet och rewindar gammal musik. Det är fan awesome.
Några rundor patiensduell med Marie, lite pannkakor och snart ett glas juice.. tror jag. Asvärd kväll. Imorgon bär det hemmåt!

(Tre inlägg på en dag. Jag börjar bli en riktigt jävel på att blogga jag).


VÅGA CHANSA.
OM MAN INTE CHANSAR STÅR MAN STILL.
STÅR MAN STILL BLIR MAN ÄLDRE.
- Sebastian Bengtsson, min sjuka kusin



kejsaren är naken

"Och då står vi här idag, och för det får man vara jävligt glad. Det är ett nytt årtusende och man får blunda jävligt hårt för att inte se lögnerna. Tro, hopp och kärlek känns som något ovattnat new agigt mjäk och Che Guevara har redan prytt all världens t-shirts. Så i sökandet efter extremare livsupplevelser får vi nog skära oss själva, jag vet inte. Det räcker inte att se en film, man måste vara med i filmen och miljörapporterna säger att vi har en halv suck att fixa det men vi har ju trots allt skumt mode och discomusik."




att vara stark

Jag hittade nyss ett citat på min mobil. "Jag är stark, men inte stark nog att visa mig svag". Vet ni hur läskigt bra det passar in på mig? Jag ser mig själv som en stark människa, jag står för vad jag tror på till fullo och finns det något jag är säker på är det jävligt få som kan ändra min åsikt. Men att visa mig svag, det klarar jag inte. En stark människa kan ju inte vara svag, det funkar ju inte så. Det handlar nog om självförtroendet igen. Jag får höra det så ofta. Min självbild är okrossbar, men mitt självförtroende spricker. Jag är så säker på insidan, så jävla self confident. Jag hade kunnat spela på det, men det håller ju inte i längden. Jag ser mig själv som världens skönaste person med världens bästa humor och världens bästa åsikter. Fyfan, ingen kan vara så bra som jag egentligen. Men så kommer vi till frågan, varför tycker ingen annan det? Så, nu lät jag så jävla cheesy. Jag hatar att låta mesig, fan ta mig det värsta jag vet. Men, time to realize the fact att jag inte är så jävla hård egentligen, man får vara svag, man får vara mesig, man får gråta.. Dags att inse.. att visa den svaga sidan av sig själv, kan vara det starkaste någon kan göra.


Från det ena, till något helt annat. Den här låten, helt ärligt. Hur bra är den inte? Spelar fan inte någon roll om jag lyssnat på den konstant i ett halvår nu, den är apbra. Fan, så taggad jag är till fredag.


freaky like me

EY MADCON, ut med freaky like me på spotify, låten äger!


Fyfasen vad jag fryser.. Askallt här. Har varit ute och lämnat en massa CV:n idag, men också bokat min bussbiljett hem. På torsdagkväll är jag hemma, lovers (och haters, om jag nu har såna). Musik äger. Over and out.

update fra norge

"Världen runt, visst är det skumt att något helt meningslöst kan vara värdefullt. Men det är min filosofi, jag finner logik i min idioti. Lever som ett freak för att livet är kort och jag lider med folk som inte brinner för något"

Har inte hört låten ännu,
men awsm lyric på den så shiii man,
kan ju bara vara bra.
Ismen - Freak

Jag är i Norge nu, tio minuter utanför Oslo typ. Här är nice. Lever ett stilla liv. Nej, det gör jag inte.. Söker jobb, som en galenpanna. Var ute igår vilket var gött fram till runt 01.00, då vi tänkte lämna pubarna för att visa våra dance moves på le clubs, men nej, det var man minsann för liten för om man bara är 19 år. Så, assur slutade jag kvällen vid halv 3 nån gång efter massa springande på Oslos gator och torg. TUR att jag iallafall åt världens godaste passionsfruktspannacotta (världens längsta ord) på världens coolaste restaurang. Värsta thai-feeling på den där man satt i små bungalows med träd, färgglada spotlights och bambu överallt. Rätt som det var släcktes restaurangen ner också, sen började det blixtra och värsta regn-effekterna kördes igång. Ähe, äkta nice ställe skulle jag säga. Asgod mat också, dessutom.

Nu sover alla i lägenheten och jag är vaken, som vanligt. Måste nog gå och lägga mig snart, en annan ska ju vara major aktiv imorgon och fortsätta att kasta CV:n omkring mig..

Känner bara att något saknas i mitt liv just nu..


Håkan Hellström

"Alla trodde att jag skulle förlora mig, med vilken runaway som helst. Jag var slut när du hitta mig, i GBG-regn. Dom kunde säga vad som helst om mig, dom kunde dra åt helvete. Men ett enda ord om dig, har alltid fått mig upp i ringen"

Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din, och att dina ord i natten är det enda som når in.

be somebody

Kings of Leon <3

Charmer. Crawl. Closer. Cold Desert. Be Somebody. 17
Ragoo. Sex is on fire. Slow night, so long. Use Somebody.

Fin kväll igår kan jag tycka. Tack för det! Denna dagen började sådär, söndagsångest som vanligt. Varför har man det egentligen? Onödigt. Jag och Ellinor åt pannkakor. Elin kom och hämtade oss eftersom Ellinor parkerat sin bil utanför hennes hus. Vi visade Ellinor var hon skulle tanka och sen drack jag och Elin en kopp te hos henne. Mysigt. Jag kommer hem. Mina föräldrar får spel, som vanligt. Och ja, jag förtjänar fan det. Fan vad sämst jag är. Min kusin åker till Norge idag. Jag infinner mig ganska så säkert på norsk mark innan denna veckan är slut. Hastigt beslut. Men fan, så får det va. Tja.



FYI

Sitter i fina Skälderviken med utsikt över havet. Asnice liv. Har precis skrivit ut tio CV:n och lämnat iväg två. Jag måste börja ta tag i mitt jobbsökande för livet hade varit så mycket lättre med ett jobb just nu. Jaaaojao, what to say nu då. Har käkat ett päron nyss, ett Elsa-päron, hette det tydligen, fyi. Har hittat ett jobb i Sälen, tandådalen, ska söka det sen, hade varit så viktigt om jag fick det! 4 månader i skidbacken, KAAACHING! Nu är det snart helg, frågan är om jag är redo för det med förra helgen i tankarna? Njae, jodå, klart jag är! Styr vi detta!

awsm

en låt som inte bara smäller en gång, utan TVÅ.
what a sooooooooooong

Sidney Samson – Punkass (original)

MUSIC IS MY RELIGON <3

-

Jag är på så jävla dåligt humör.
Detta suger.
Tja.




mm k

Okej. Jag hatar söndagar och igår blev det tooooooooooo much. Så, har vi det sagt. Over and out.

ös

Blev en relativt bra kväll ute igår. Kom till Elin vid halv sju, sen kom resten av brudarna vid typ halv 10. Begav oss in till Landskrona vid 11 och ösde där fram till 1 då Torstens stänger sen satte vi oss i bilen och drog vidare till Helsingborg och ösde där. Jaja, ösig kväll helt enkelt. Ös. Vänta, ska bara säga det EN gång till - ÖÖÖÖS! Så, klar.

Dags att styra upp skiten nu. Ska ut ikväll igen, lika bra kan jag tycka. Ellinor kommer snart. TJAPADAPA!


För dig ska jag göra det tusen gånger om

Fått en flaska i huvet, legat sövd på akuten
Varit död i minuter, hela själen var bruten
Blivit jagad av snuten, varit vilse på djupet
Jag har famlat i mörker, men i dig såg jag ljuset
Och för dig har jag låtsas, och dolt mina tårar
Med dig blir jag mindre, som gubben i lådan
Jag vägrar att inse, du sviker mig alltid
Jag gräver min grav för dig, jag är en soldat för dig

Jag tog en kula för dig, och fick en smula tillbaks
För dig ska jag göra det tusen gånger om
Jag har givit dig, och jag har ingenting kvar
För dig ska jag göra det tusen gånger om

Blivit lämnad i staden, medan du gick och blunda
Fick en länga mot magen, tills jag smakade gatan
Ändå gick jag tillbaka, och jag måste va galen
Som nyss blivit bedragen, och som tänkte på lagen
För jag tänkte på jaget, och jag såg alla tecken
Men jag ville va bättre, men då blev allting sämre
Jag vägrar att inse, du sviker mig alltid
Jag gräver min grav för dig, jag är en soldat för dig

 

Daniel Adams-Ray – Gubben i lådan

frisky

TJOTJI. Ikväll blir awesome, I can feel it.
Ska söka jobb i Alperna nu. Vill åka skidor..

Tinie Tempah – Frisky (feat. Labrinth)


DESERT WALK

Loving you is cherry pie.

Vaknade klockan 11. Eller nej, 10.52. Drog till Landskrona, skulle till af, men blev inget med det. Tog en ischai på Espresso med Elin sen ösde vi lite musik i hennes bil och satt sedan resten av dagen och lyssnade på youtube-klipp vid hennes köksbord. Trevligt. Imorgon är det helg. Fram med flaskan, så att säga............. HAHA!

Tatueringstiden blev aldrig bokad igår. Alla som såg mitt hue på Maddes därefter (typ bara marle, matte och elin) förstod att jag var sjukt besviken. Men snart så, fyfan, snart sitter den där den ska och därefter är jag redo för tatuering nummer 2.

Vill ha sommar, btw. DAGS ATT ÖSA. HÖRS!
Kato – Desert Walk (feat. Outlandish) - Radio Edit
Swedish House Mafia – Miami 2 Ibiza
Afrojack – Take Over Control (feat. Eva Simons) - Radio Edit
HOFFMAESTRO – Skankin' Rave
HOFFMAESTRO – Too Hype for the Radio [Dig IT!?]
Tinie Tempah – Invincible (feat. Kelly Rowland)
Tinie Tempah – Written In The Stars (feat. Eric Turner)
Lil Wayne – Gonorrhea - Explicit Version
Eminem – Almost Famous

Gammal bild på det, så sitter det som en smäck!
(Knappt kort hår där annars kan jag tycka!?)

 

 




just the way i feel

Fin dag. Äka feel good-dag. Danke.




-

Skrev senast för tre veckor och fem dagar sedan. BRA JOBBAT EMELIE, WHERE'S YOUR ENCORE!? Jag har hunnit fylla 19 men inte mycket mer än så. Står på samma ruta och stampar som senast, och kan inte riktigt ta nästa steg. Jag har nya drömmar, som dessvärre inte blir verklighet förän jag tagit det där klivet, och helst gått en mil därifrån. Det känns sådär när folk inte tror på mig. När folk hela tiden ska upplysa en om ens nuvarande situation. Ingen kan väl veta hur jag själv har det bättre än jag? Fast jag ska inte sitta här och säga att det är så, är det någon där ute som känner sig manad att skriva min livshistoria så varsågoda. GRAB A FREAKKIN' PEN.


Lyssnar på Eminem och känner mig ännu mera motiverad till att tatuera in "music is my religion" i handleden. Jävla GUD!


AND LOVE IS "EVOL", SPELL IT BACKWARDS, I'LL SHOW YA


RSS 2.0