Engelholm

Sitter på mitt sletna rum en söndag, samma dag som också kan få räknas som min sista dag som arbetlös. Ikväll tar jag mitt pick och pack och förflyttar mig till Ängelholm. Imorgon sitter jag i en kassa på Willys och beepar varor för glatta livet. Exklusivt jobb, men det är sånt man får ta när bara är 19,5 år och inte har några vidare ambitioner att skryta med, åtminstone inte på papper.

Har ett och annat att sköta nu, så ni får ursäkta mig. Dessutom bor jag i Ängelholm från och med om några timmar, i minst 7 veckor fram. (Ni kan nog hitta mig i Matildas lägenhet lite då och då. Och från den första augsuti är det nog inte helt omöjligt att se mig i någon av Elin och Marlénes lägeneter heller, but until then..)

Stay tuned!
Bon Iver – Bon Iver

En midsommarnattsdröm?

Såja, då drack både jag och fröken Jönsson för både förra årets och årets midsommar igår. Bra kompenserat då vi spatserade på tomma gator i Kiruna såhär dags för exakt 364 dagar sedan, med ungefär ingen alkohol alls i kroppen, vidrigt. Att säga att staden längst upp i norr är sämst på allt i hela världen vore en underdrift. Iallafall, varken jag eller Matilda har varit särskilt ambitiösa med något idag vilket är ganska motiverat i och för sig.

Just det, tror jag nämnde något i ett föregående inlägg om att jag inte skulle ut i staden igår. Jag var ute i staden igår. Blev nog nästan repris av förra fredagen och åter igen tar jag inte det minsta ansvar för mina handlingar. Bra midsommar iallafall, jävligt bra.

En thaibox på det?

midsummer

Midsommarafton idag. Blir bra! Har inte tid med detta, ska eda sill och svepa nubbe (nej, jag hatar sill), över och ut.

Må bra och lyssna på den här. Gla midsommaaaaaaaaaaaaar po er!
Avicii – Sweet Dreams - Avicii Swede Dreams Mix

Kings of Leon

Kings Of Leon – Closer
Kings Of Leon – Crawl
Kings Of Leon – Be Somebody
Kings Of Leon – Cold Desert

Masterpieces.

Travis Barker

Är så jävla duktig att det är sjukt. Ikväll blir det SATC-mys hos Marléne. Kan behövas efter en sån här slitdag. 

Det är snart midsommar. Kommer bli riktigt bra. Little J kommer ner från Göteborg och vi ska dansa runt midsommarstången hemma hos Evelina. Ja, Eve, you better have a midsommarstång. Hade egentligen velat dra ut en runda i stan också men vi låter någon annan sköta det eftersom jag klarade det så bra förra fredagen. Tar inte ansvar för något jag sa eller gjorde den kvällen kan jag säga. Det man inte kommer ihåg har man inte gjort. Spårat. 

På måndag checkar jag ut från mitt underbara liv som arbetslös. Och ja, fyfan vad gött det ska bli att göra något annat än att sova om dagarna. Kan vara ganska gött att ha råd med en extra grogg varje helg också. Har levt fattiglapp alldeles för länge nu. Har ju mina aningar om att att Bad Gastein har något med detta att göra då jag råkade supa bort ungefär hälften av en tiondels miljon kronor på tre månader. Jag hade kul iallafall.

Travis Barker är grym, btw.
Travis Barker – City Of Dreams
Travis Barker – Misfits
Travis Barker – Cool Head


käääääääärlek

Nadia Ali – Pressure - Alesso Remix

Har nog bloggat om den här låten tretton gånger innan.
MEN HELT ÄRLIGT, FYFAN I HELVETE VAD BRA DEN ÄR.

Matilda

Matilda Jönsson. Jag är så glad över den vänskapen vi byggt upp genom åren. Jag är lyckligt lottad som har dig. Du är min allra bästa vän, förevigt och vidare och ingenting kommer någonsin kunna komma mellan oss. Aldrig. Det är säkert många som skattar sin vänskap lika högt som jag skattar vår, men jag tvivlar verkligen på att de kan mäta sig med med oss. Alla brukar säga att "vi må ha våra ups and downs", men det kan man inte ens säga om oss, eftersom vi bara haft ups. Jag brukar sitta och inspektera andra människor som använder begreppet "bästa vänner". Är inte ens säker på om de vet vad det är. Jag vet och är hundra procent säker. Jag är glad att jag har någon som jag kan lita på i vartenda läge, vad det än gäller. Någon som alltid vill mitt bästa. Någon som vet hur jag funkar utan och innan. Någon som aldrig lämnar mig, precis som jag aldrig lämnar henne. Vi är bäst. Tillsammans är vi bäst.

Bruno Mars – Count On Me
Goo Goo Dolls – Iris








Alesso

Nadia Ali – Pressure - Alesso Remix

Swedish House Mafia – Save The World (Alesso Remix)

Tristan Garner – Fuckin Down - Alesso Remix


överskrift behövs inte.

David Guetta – F*** Me I'm Famous 2011

Tack.

Angel

But you're so busy changing the world
Just one smile can change all of mine
We share the same soul
Oh oh oh oh oh ohhh
We share the same soul

Jack Johnson – Angel

Made of

Coldplay – Every Teardrop Is A Waterfall

Man blir glad av Coldplay.

Gårdagen var mitt straff för att jag inte varit bakis på ett halvår. Nån gång i BG räknas inte. Riktigt spårad fredag. Sjukt äcklig lördag. Men det var det värt. Tur gårdagen spenderades med MEME - We're Kicking It Hardstyle. Det är viktigt när vi hänger alla fyra.

Nause – Made Of - Chuckie Remix

korsning

Börjar bli brottom nu och himlen är grå. Det gör mitt humör grått och likgiltigt också. Jävla mörker. Det är sommar, glömde ni eller? Alla har lägenhet. Inte jag. Svennan flyttade till Lund. Matilda har flyttat till Helsingborg. Elin och Marléne flyttar båda in till Landskrona den första augusti. Jaha? Lämna gärna mig här i förorternas förort. Jag får nog börja tänka lite på vilka vägar jag ska gå. Jag kommer allt närmre en korsning. Sväng höger och prioritera att resa, det har du ju alltid velat. Sväng vänster och skaffa körkort, lägenhet och allt det där. Fortsätt rakt fram och fortsätt bo hemma, börja plugga och utbilda dig till grafisk designer som du också så bestämt sagt att du ska bli. Vill göra allt på samma gång. OCH VARFÖR SLUTAR DET INTE REGNA?

Tar en paus från verkligheten och festar lite. Ni fick en låt i förra inlägget så ni får fan ingen nu.
Adios.

Shake Senora

Pitbull Featuring T-Pain, Sean Paul & Ludacris – Shake Senora Remix

Bra låt.

Ska försöka komma på något vettigt att skriva nu. Något som kan intressera folk. Det går sådär. Att det är lätt att blogga är ungefär lika mycket myt som att den första pannkakan man gräddar alltid blir dålig. Det handlar tyvärr bara om tålamod och att vänta tills järnet blir varmt, testa själv så ska du se att förstan blir lika bra som den andra och den tredje.

Nu har jag skrivit ett okänt antal rader om ingenting. Slutar här.


Gammal bild. Whatever.

Ses. Det är partifredag.

ta det lugnt man

Sitter här och låter Our Song med Hoffmaestro förgylla mitt nu i kvällsmörkret. Ska snart slå på några avsnitt av Family Guy, mest för att sätta pricken på j:iet (vem sa att det alltid var ett i?) av en relativt episk onsdag. Började bra, gick till och med upp hyfsat tidigt, fick städat en del på mitt rum, fick ett sommarkort inhandlat, åt en god middag på Basilika med ett svinfint gäng och avslutade sedan med en kall cider på Tycho. Definering: fint.

ta det lugnt man, det är chill
Mitt mode just nu.

#¤%&!#&

Åt jätte goda skink mackor och drack jätte god äppel juice till frukost idag.

Något fel? Knappt va. Bra.
Kan jag också börja jobba inom journalistik.

FÖR HELVETE VÄRLDEN, SLUTA SÄRSKRIVA. Saknar ord för detta. Det är så pinsamt att se och jag skyller inte på de som särskriver utan jag skyller på skolan. VAD LÄR MAN SIG NUFÖRTIDEN? Kan ju inte vara att skriva korrekt svenska iallafall.

house är kärlek

10 av de bäata låtarna ur det er fedt som är typ GÅ LOSS all over it.


Steve Angello & AN21 – Valodja

Afrojack feat. Eva Simons – Take Over Control - Radio Edit

Congorock – Babylon (feat. Mr. Lexx) [Original Mix]

Tristan Garner – Fuckin Down - Original Mix

Swedish House Mafia – Miami 2 Ibiza

Tim Berg – Alcoholic - Albin Myers Remix

Axwell – Leave The World Behind - Dirty South Remix

Albin Myers – Jump - Original Mix

Nadia Ali – Pressure - Alesso Remix


Fan vad svårt, har trettiotusen andra låtar som lika bra skulle kunna vara här..

Sorry for party rocking

LMFAO – Sorry For Party Rocking

VIKTIGT!!!

LMFAO HAR SLÄPTT SITT NYA ALBUM PÅ SPOTIFY.
(Är lika glad som ett barn på julafton.)

LMFAO – Sexy And I Know It
LMFAO – One Day


Lighters



Bad Meets Evil – Lighters

Eminem.
You had a dream, you were king. You woke up, still king.

<3<3<3


How to love

Lil Wayne har gjort en genialisk grej här nu. Fan ta mig en ballad. La upp den för nån dag sen men hade inte lyssnat på den så jättemycket då, sjukt bra iallafall.

Lil Wayne – How To Love

U had lot of moments that didn't last forever,
now u're in this corner tryna put it allt together..
How to love, how to love

speciell

Jag har sett så många skratt men det är ditt som har lagt sig i mitt.

the new rock n' roll

Igår var en bra dag. Blev arg på alla studenter, mest för att jag inte fick ta studenten själv igen. Annars hade jag skitkul. Vi gick bananas hemma hos Elli, så fin tjej, grattis till studenten ännu en gång hjärtat! Blev lite klabb när det kom till vilken stad som skulle få äran att leverera partyt vidare så det slutade med att jag och Matilda somnar i Ellis säng. Jaja, sånt som händer.

Vet ni? Jag har en dröm. Att få stå framför tusentals människor i ett dj-bås och kolla ner i dj-anläggningen, styra igång en så jävla fet låt för att kolla upp och inse att varenda jävel i publiken dunkar händerna i luften i takt med rytmen, varenda person känner det!! Och sen kommer explosionen och ingen kunde älska livet mer än vad de gör in that moment. GÅ LOSS!!! FYFAN, House music is the new Rock n' Roll!!!!

Nadia Ali – Pressure - Alesso Remix

love kills

Det fanns en tid då ingenting kändes som mycket mer,
är det här allt tror jag nog att jag vänder om.

Daniel Adams Ray, det är överbra ju!!

Har ångest för att jag inte var på SiESTA dagar som dessa, det ska jag inte sopa under mattan. En fin fredag väntar men jag kan ju knappt vänta längre. Tröstar mig lite med att alla trots allt måste vänta lika länge som jag. Kände mig sjukt motiverad till att ta tag i lite välbehövd städning innan, men motivationen försvann någonstans. Vettifan var.. Det kan iallafall ha hänt i samma stund som jag klev in i rummet och insåg vad jag egentligen var på väg att göra. Är klar här nu. Fred, kärlek och förståelse, över och ut.

When words fail music speaks.

Robyn – Love Kills
Timbuktu – Sagoland
Rihanna – Man Down
Lil Wayne – How To Love

Förresten, Sean Banan är ett skämt.


sure thing!

Drar till sommarstugan i Småland och steker lite över helgen. Ses på söndagkväll. Kärlek!

Ison & Fille – Från Hjärtat (feat. Sabo, Hoosam & Aleks)
Lil Wayne – Right Above It - Explicit
Oskar Linnros – Dancing On My Own Från Och Med Du ( Robyn vs Oskar Linnros) (Patrik Berger Mash-Up)
Bloc Party – Flux
Miguel – Sure Thing

for det er fedt

Har en ny lista på spotify for det er fedt. For all of you house lovers out there. SUBSCRIBA FFS!!! (Ni är dårar om ni inte gör det.) 

Juni 2, 2011

Sitter här i Matildas soffa. Är rätt irriterad på Skånetrafiken nu eftersom man inte längre kan köpa en äcklig liten biljett med kontanter. VAD I HELVETE VILL DOM DÅ MAN SKA GÖRA OM DET ENDA MAN HAR ÄR 25 KR? Jag har ju till och med glömt mobilen hemma. Bra Emelie, en applåd tilldelas dig för din klokhet. Måste bli bättre på att planera.

Jaja, gårkvällen spåra iallafall. Matildas födelsedag i ära började med ett glas rosé in the apartment, sen satt vi på en båt över till Danmark för de andra skulle köpa en flak. Sitter kvar på båten i Helsingör för vi trodde givetvis att den skulle gå över till Helsingborg igen, men näe.. Det kommer en dansk och undrar om vi inte ska hoppa av, (tror det var något i den stilen han sa iallafall), så vi fick ju hoppa av helt enkelt. Tur vi hade det där flaket. Sen var vi fast i ett annat land i ungefär 30 minuter. Jaja, skön kväll, gröningen, lite ös i Matildas lägenhet, de andra drog ut men i brist på både legitimation och pengar sov jag gott i Matildas säng med både Ida och Matilda runt 3-snåret. Bra och spontant. Spontant är bra. Mina föräldrar tycker nog inte spontant är lika bra dock, när de antagligen tvingas hämta mig i här på grund av Skånetrafikens nya och "åh så bra" bestämmelser.

Slut på det roliga.
Love, peace and understanding. Tror jag dör av huvudvärk snart. Invändningar?

Douster – King of Africa
T-Pain feat. Chris Brown – Best Love Song (tror jag har länkat den här förut, men svinbra!!)
Sak Noel – Loca People
Axwell – Get Dumb - Radio Edit
Lady Gaga – Judas - John Dahlback Remix
The Lonely Island – Motherlover


RSS 2.0