July 31st

Har haft några brutalt jobbiga morgnar nu. Släpat mig ur sängen runt fem och öppnat upp Willys i Ängelholm för omvärlden, två dagar i rad. Förtjänade gårkvällen med råga. Även om jag kände mig mest hjälplös och ensamast i världen när folket man umgås med inte fattar att man inte kan sitta och glo när en låt som Valodja spelas. Det finns ingen logik i det. Det hela slutade när jag dunkat min arm i luften i ensamhet alldeles för länge, runt klockan fem. Jag och Linus gick genom Helsingborgs rester av tre dagars festival och han lyckades utöka sin garderob med en fruktansvärt ful jacka och en hyfsat snygg skjorta. (Någon annan har säkert ett motiverat svar på varför de här klädesplaggen låg på marken någonstans mellen Tempel och Eneborgsvägen 24). Var alla andra var fick vi svar på när vi kom hem till lägenheten. Lika bra att väcka dom. Berggren och Michelle kommer och runt halv 6 ska vi påbörja något liknande en efterfest. Gick sådär. Jönne, jag och Fia somnar gott. Har ingen aning om hur långt tid det tog innan Fredrik börjar blåsa med nåt rör från balkongen in genom fönsterrutan på rummet. Jag dampar vilket reslutarer i att Berggren tyckte det var skitkul och ville hålla på han med. Sen skrattar vi ganska mycket åt denna fruktansvärt omotiverade händelse. Tror att en viss granne fick lida ganska hårt sen också. Jaja, över och slut.

Alesso – Nillionaire

Bon Iver

Bon Iver – re:stacks
Bon Iver – For Emma
Bon Iver – Flume
Bon Iver & St. Vincent – Rosyln - Soundtrack Album Version


Bon Iver är så jävla bra.

Knas

Kanye West – Hell Of A Life

Natten är till för att man ska vara vaken. Vem skulle annars se stjärnorna lysa klarare än allt annat? Jag hatar att sova på natten. Jag älskar att sova på morgonen. Det är för fan logiskt.

Lyssnar på Aviici och inser at jag extra glad för min fina vän Elin Glansks skull idag. Du vet hur mycket det betyder för mig att du är glad och du vet också att jag saknar dig.

Kan erkänna att jag saknar min familj en aning. Eller typ, jag saknar mitt liv och den gamla vanliga vardagen där hemma (betyder inte att vi inte kan flytta ifrån Kågeröd). Inser det ganska rejält efter fyra månader i Österrike och en månad i Ängelholm. Borta bra men hemma bäst är inte bara ett ordspråk, det har en fet innebörd också. Min familj är bäst och finast, alla dar i veckan.

Kan erkänna att jag saknar när min bror kommer in på mitt rum och får ur sig "Emelie!" och sen klickar ner allt på min datorskärm emot min vilja, drar igång spotify (som i och för sig redan är igång) och visar mig en ny låt. Eller när jag gör samma sak fast på hans rum.

Kan erkänna att jag saknar när min syster gnäller om att jag snott hennes kläder, även om det var helt motiverat att "sno" kläderna till de tillfällena jag mot förmodan "snott" dom till.

Kan erkänna att jag saknar att se min mamma i all hets försöka slå alla rekord på alla spel som finns på sin Iphone i hörnan av vår bruna (jävligt snygga!) soffa.

Kan erkänna att jag saknar min pappas sätt att vara för generös trots alla gånger jag gjort honom besviken, hans sätt att alltid se till så att hans barn har det de vill ha, även fast vi inte förtjänar det för fem öre alla gånger.

Okej. För personligt.

Har ett enormt behov av att något nytt och intressant ska hända i mitt liv just nu. Vet inte vad. Bara något. "Ge mig något som tar mig någonstans". Bra Håkan, dina citat är bevisat användbara i alla tänkbara situationer.

Baby, we live a hell of a life.

Jag vet varför man ska sova om natten. Man tänker för mycket. Godnatt.

Vart jag mig i världen vänder



Tror du vi kan ropa efter nån av förstånd
Som kan se vad vi gör och förstå vad vi menar
Jag tror du söker efter mer än du ser
Men jag ser att du ler och jag tror att du tvivlar

Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig

Den svenska björnstammen – Vart jag mig i världen vänder

July 25th (26th)

JAAA! En kommentar på nedanstående inlägg. Fan vad bra ni är! (Tack Frida, hatten av för dig). Ähe, lägger ner hoppet om att jag någonsin ska få ett ärligt svar på den frågan. Fortsätt läs bara, fortsätt snoka, keep being svensk för fan.

Jobb och sånt. Det är fan livet det. Alltså, inte på ett bra sätt. Inte "åh, detta är livet". Utan mer bara jobb är livet and that's it. Har ju lärt mig att uppskatta lediga dagar. Imorgon är en sådan uppskattad dag.

Har en jävligt tight schema framöver också. Det är typ sjukt mycket som står på. En hel del softa saker, och livet såklart (läs jobb!).
 
Kan berätta lite om helgen. Spårade ganska rejält, precis som vanligt med le parti crew numero uno. Besviken på Matilda som stack redan halv 3, besviken på Berggren som vägrade gajolen halv 6 och besviken på mig själv för jag är sämst på att vara nykter. Eller jag var väl ganska nykter fram till att klockan slog halv 2 eller något. Slutade däckad i soffan i Hampes lägenhet med två andra drägg (läs Johan Berggren och Philip Roos) någonstans mellan 6 och 7. (Ja, som alla antagligen redan har läst på vårat så hederliga Facebook så slutade efterfesten där. Ber hemskt mycket om ursäkt till en viss Elin som skulle upp och jobba klockan 8 samma dag. En stor eloge till dig för madrassen du plockade fram innan du stack).

Känner mig ganska klar här. Har fixat spotify till farfars dator så livet (inte jobbet den här gången) leker.

Vamos A La Playa är den absolut sämsta låten jag hört. DÖ.
Loona – Vamos A La Playa HAT HAT HAT HAT HAT.. vänta.. HAAAAAAAT

Lite bra skit istället:
50 Cent – Outlaw - Explicit Version
Avicii – Fade Into Darkness - Vocal Club Mix
Ison & Fille – Galen
Mumford & Sons – The Cave
Ansiktet – X

(Ja, Koffe, jag har din lista. Bra jobb!)






Nyfiken

Hade varit så jävla kul att veta vem som läser min blogg. Vem som ärligt tycker det är värt the waste of time? Skriv ert namn i kommentarsrutan, eller något. Detta kommer antagligen sluta pinsamt och utan kommentarer, för alla är vi stolta svenskar som älskar att snoka men hatar att erkänna det. Nyfiken i en strut.


Smoke weed every day

Jag är i extas. Jag älskar musik. Jag älskar fet bas. Jag älskar mitt liv i skrivande stund. Om fem minuter och fyrtioen sekunder slutar låten, då älskar jag nog inte allt lika mycket längre, antar att jag får sätta igång en ny låt då. Då glömmer jag allt och lever i trans.

Alesso's gonna save the world tonight.
Swedish House Mafia – Save The World (Alesso Remix)


SKRUVA UPP OCH NJUT BARA.

Nu kom Matilda och Linus, dom ville ha panpizza. Får väl se till så dom inte äter upp mitt hus. Hejdå.

July 21

Jobb, jobb, jobb, jobb, jobb... Och ja, jobb.

Fredag imorgon. Firas hos Anton med lite salta pinnar och dylikt. Järngänget är iallafall igång så det kan bara bli bra. Brukar vara rätt bra på att spåra. Annars inget mer. Tappar inspiration till allt när jag och musik inte får umgås. Gossip Girl hade visst lite mer skvaller att dela med sig av så över och ut.

jag gråter ba i regnet


En Landaskronakarneval och Harry Potter

Okej, det slår mig rakt i nyllet nu. Jag inser fakta. Och jag bloggar för lite.

Har spenderat dagen med min fina vän Marléne. Hon kom och hälsade på i Ängelholm och vi har berikat våra filmkunskaper genom att se den sista Harry Potter-filmen. Kalla mig vad ni vill, men Harry Potter är huvudperson i en av vår tids bästa historier och att se den sista delen var minst sagt sorgligt. Nu är det slut. Vad ska jag nu ägna mitt liv åt? Vad dedikera min kärlek till? Nej, riktigt så patetisk är jag inte men det är fan ta mig nära..

Jag ägnade ju, precis som alla andra som ägnar några minuter av sitt liv att läsa min så intressanta blogg antaligen gjorde, ett antal timmar på den så väldigt viktiga Landskronakarnevalen. Dock bara i fredags. I onyktert tillstånd lämnade jag en väldigt bra förfest med nytt och trevligt folk för att forsätta slira runder i staden. Vet inte riktigt var alla mina vänner tog vägen men som vanligt drog alla runder var för sig och överallt. Det slutade med att jag fick ta en chansning på att mitt partycrew begett sig hem till Ida vid halv 4-snåret då jag ivrigt knappade på Idalis ringklocka. Och där var de, och hade varit sen runt 1, hälften däckade. De har helt enkelt inte lärt sig hur man festar längre än så, hehe.

En fruktansvärt grym Daniel Adams-Ray stod på scen, as I've told you, och jag var där som lovat. Två sekunder från tårar, av en och annan anledning, men fan vad bra han är och Gryningspyromanen kommer alltid vara en av mina favoritlåtar. "Har du nån gång stått och väntat i regent på någon som aldrig kommer?" Väl talat, Big Danne. Hade eventuellt kunnat ägna mitt liv åt honom nu när Harry Potter är finito, tas att tänkas på..

Imorgon blir det att sova och ta tag i solandet (JAG BEGÄR SOL!). Det skrämde mig att se bilderna på den alldeles för vita Ekan som givetvis hamnat på facebook. Sen jobb mellan 15-20, kom och köpa gurka och Ariels tvättmedel. (Rabatterar även flintastek och grillmarinerad fläskfilé för er som är sugna på grillemaud). Jag begär att alla som tänker slänga upp sina varor på mitt kassaband ska ha ett leende på läpparna. Enough with the reklam. Enough with the drama. Och du är för fin och det är olämpligt, sluta med det så blir mitt liv lite enklare. Tack på förhand. Hejdå.

July 15

Åh, det är fredag och jag känner det enda in i benmärken. Sitter och trycker i mig två mackor och ett glas oboy och snart ska jag gå ner till bussen, som jag egentligen skulle varit på för två timmar sen, men är man tidsoptimist så är man. Något annat värt att nämna? Jo, skickade in CV till Lion Alpin/Hojmark idag. Får vi väl se om det blir en säsong 2 i Bad Gastein eller inte. Som det är nu har jag aldrig varit mer taggad. Fred.

July 14

Jag har mycket att skriva men jag väljer att inte göra det. Det är bäst så. Det är grymt tråkigt iallafall och jag vet att det är minst två personer som förlorar på det in the end.

Jag ska snart packa mina väskor för att återigen bege mig till mina hemmatrakter. DET är bra. Imorgon är det fredag och jag och mina companions ska spåra på el carneval de Landskrona. SVINBRA.

Har smått ont i huvudet men min egna säng och Gossip Girl ska få rädda mig inatt. Har en väska att packa. Glömde skaffa mynta och lime, men får köpa det imorgon. MOJITO I MITT BLODOMLOPP. Adios mina vänner, vi ses imorgon.


July 13

Idag upplevde jag en av de vackraste solnedgångarna jag skådat. Och jag har skådat soluppgången på Hawaii från en säng så jag vet vad vackert är. Men så långt behövde jag inte åka för att uppleva det här, det räckte med ca 32 minuter bilfärd från my beloved (fatta ironin annars sluta läs) hometown. Ängelholm kan vara the place to be.

Jag har inte riktigt ordkunskap nog att beskriva känslan av hur mycket jag längtar till fredag. Kan nog jämföras med hur mycket ett riktigt lyckligt och kärt par längtar till sin vigsel.. Tror dock att "Jag ska aldrig svika flaskan, jag ska aldrig gifta mig" passar bättre in på varför jag längtar men det är en annan tia.

Varför är jag typ inte trött? Har fan suttit i en kassa och slått in vara efter vara i 9 timmar idag. Okej, jag hade rast en av dom timmarna, men annars satt och slog in nektariner och fläskfilé hela tiden. Reste mig kanske för att mina stockar General Lös var slut eller för att jag saknade ett rör Treo i medecinkorgen, but that's it. Willys måste tjänat in minst en tredjedel av årets inkomst bara idag.

Fet house i mina lurar nu. Underlättar inte riktigt mitt behov av fredag... Uppdaterar nog efter helgen, om ni vill och jag vågar. (Kan hända sjuka saker i helgen och finns isåfall risk att jag går under jorden). HP7PT2 väntar och när klockan är runt 6 på måndag har jag nog gråtit alla tårar som finns, dels för att allt är slut och dels för att Harry Potter är ett av de vackraste, bästa, coolaste och mest magiska jag vet. Ja, det står jag för. JA, hej.

Armin Van Buuren – Drowning - Avicii Remix
Afrojack – Prutataaa - Original Mix
Jus Jack – That Sound (Max Vangeli & AN21 Radio Edit)
Avicii – Sweet Dreams (Cazzette Meets at Night Mix)

July 12

Lekta lite på picnik.se. Resultatet ser ni ovan. Jaja. 8 timmars kneg idag, väl gjort. Jag har köpt ett par hörlurar, så nu kan även jag överleva. Ska nog ut och doppa fötterna i sanden, kanske till och med i havet med världens bästa musik i öronen nu så jag har inte tid med det här. Önskar att någon fick uppleva alla mina fina moments med mig, för ibland är det för fint för att vara sant. Tittar ut genom fönstret och ser att solen dopper sina första strålar i havet nu, dags för mig att ta på skorna. Ses, hörs och allt där emellan.

(Sitter på farmor och farfars dator, så har inte spotify. Men checka in Jag gråter bara i regnet - Newkid. Fin låt.)


CLUB AL AZIF

CLUB AL AZIF

Vilken jävla playlist!
Tack som fan Al Azif.


Fråga

Ljudet på min dator har lagt av. Det har sjungit på sista versen, så att säga. Ändå sitter jag här, med spotify framför mig och försöker leta fram nya potentiella låtar. Är jag dum i huvudet?

haha


update från ängelholm

Är sämst på att uppdatera när jag bor såhär långt norrut. Spenderar ungefär alla dagar inne på ett ganska kallt Willys, upprepar "hej", "var det bra så?" och "vill du ha det på summan?" ungefär tusentvå gånger om dagen. Men jag kan leva med det. Det som verkligen söker mig i nuläget är att solen verkligen retar mig med att gömma sig varje gång jag har ledig tid och när jag jobbar ska den skina klarare än allt annat. Just face it, sommar 2011 bjuder inte på bruna ben, det är en sak som är säker.

Musik ingår inte längre i min vardag. Helt ofattbart. Mitt nästa inköp blir ett par hörlurar. Då ska trottoarerna i Skälderviken få lida och mina trumhinnor få återgå till nästan sprängda.

Nästa helg är det Landskronakarnevalen. Till och med min chef har planerat att låta mig gå all in på den här årliga och fruktansvärt viktiga tillställningen då hon satte mig ledig både fredag och lördag. Daniel Adams-Ray spelar 23.30 på fredag och där ska jag stå längst fram, helbränd (vi snackar inte solbränd nu, det vet ni om) med mina trognaste kompanjoner. Blir så bra, det kan jag garantera till alla procent i världen. Rebecca & Fiona dängar house halv 9 också, men jag är rädd att vårt crew inte har kommit längre än till 4 vinflaskor var på förfesten då.

Dusch och verklighet kallar. Klockan två blir det jobb och 20.45 kallar jag nog ut i högtalaren att Willys stänger för dagen om femton minuter. Provar nog på lite Bahnhof med min kusin ikväll, känns lika bra.

Hoppas ett inlägg kan tillfredställa er annars så tråkiga vardag. Kan detta nu så fred ut.

when i'm gone

So hold me when I'm here.
Right me when I'm wrong.
Hold me when I'm scared.
Love me when I'm gone.
Everything I am
and everything in me,
wants to be the one
you wanted me to be.
I'll never let you down,
even if I could.
I'd give up everything,
if only for your good.
So hold me when I'm here.
Right me when I'm wrong.
You can hold me when I'm scared.
You won't always be there.
So love me when I'm gone.

3 Doors Down – When I'm Gone



pure love

Åh, det går inte att beskriva känslan att komma hem till mitt fina högtalarsystem igen. Sann kärlek <3

Axwell – I Found U - Radio Edit
Dennis Ferrer – Hey Hey - Dim Chris Remix
Axwell – Leave The World Behind - Dirty South Remix

BARA ATT DUNKA

I do.

Känner mig sjukt efter med allt i hela universum eftersom jag inte fått uppdatera mig i musikvärlden på snart en hel vecka, knappt haft tillgång till dator ens. Stort minus med att tillbringa dagar i Ängelholm. Däremot checkade jag nyss en av Swedish House Mafias spelningar i Las Vegas och höll på att dö. Har gåshud på ställen jag inte visste man kunde få gushud på. I will marry the music. "I do".

Ikväll blir det bio med Fredrik, (Tranformers 3 3D, sjukt viktigt), sen får vi se var vinden tar mig. Ut kanske?

Ps. Går sjukt bra på nya jobbet, för er som är intresserade av det.

RSS 2.0