paint my face



Man bara undrar lite så; WAZZUUP?

Shit, Kira skäller utanför dörren, måste nog gå upp och släppa in henne.
Österrike om 3 dagar, fint liv för övrigt. Ska eventuellt ner till Lunnahallen och glo innebandy sen. Landskrona Falcons möter Danmark.. I KÅGERÖD, vad hände där? Intressant.

-

Ibland önskar man att man hade förmågan att läsa folks tankar.

mammas gata

man säger den tiden är förbi, snart är det försent, livet går för fort och det är svårt att hänga med. men vi kanske kommer ses en juldag i lund, kanske ölen kommer ta oss på det djupa en stund. kanske fortfarande kommer försvinna i din blick och drömma om den framtid som vi aldrig fick och vi kanske skriker över musiken, och trots alla strapatserna i livet kommer fram till att vi trivs med hur poletten föll och vi kanske lämnar spår hem parallelt genom snön som ändå blåser bort efter ett halvt andetag och du säger det var uppenbart, att det aldrig var du och jag, så förlåt om jag bara säget tjena när vi syns, å slipper kännas vid en svidande förr i tid. och kanske var vår historia en fjäril på nål, vacker att titta på men vingar som inte slår.



roman's revenge

It's Shady and Nicki Minaj, you might find the sight quite odd
But don't ask why, bitch, ask why not!

Quit hollerin' "Why, God?".. He ain't got shit to do with it.


Ska skruva upp högt och damsuga nu, sen ska jag ut och gå med Kira. Ska tydligen åka till väla med Sandra sen också. Hon behöver hjälp att hitta lite kläder och eftersom jag är den underbara och snälla syster som jag är så får jag väl hjälpa henne med det, ska se om jag hitta en cool mössa också.


the only exception

Sitter vid datorn i ett patetiskt försök med att göra mig lite klokare på Bad Gasteins historia och sånt där. Alldeles för längesen jag pluggade, jag tror jag har glömt hur man gör. Tur att det faktiskt är lite intressant. Bara 5 dagar kvar nu, nästan så man börjar bli lite nervös.. Skidor och pjäxor är packade, åååhh, detta ska bli så jävla roligt!!!

Deprimerande att det redan är söndag. Nu ska jag lyssna på en jättefin låt, over and out.

Paramore – The Only Exception

"And that was the day that I promised
I'd never sing of love if it does not exist.
But darling, you are the only exception"


san fransisco

Okej, this is how it is. Dra fram till 1.23 och feel it.

PH Electro – San Francisco - Rock Massive Remix Edit

j rice

HELT SERIÖST, SÅ FRUKTANSVÄRT BRA.

"Without music in my life I'm naked and homeless"

J Rice – Love The Way You Lie / Not Afraid

who's that chick?

BASE KICKING SO HOT
BLAZING THROUGH MY
BEATING HEART

David Guetta – Who's That Chick ? (feat. Rihanna)
Askalasbra. Lördagkväll, hårt igår och snart godnatt.

Måste bara nämna att jag har världens bästa och finaste vänner.


iskall

Ett tips. Gå ALDRIG utanför huset med en skinnjacka när det är minusgrader och snöar. Kommer att ge allvarliga konsekvenser.

just hope you're heaven-sent

I've got ice in my veins, blood in my eyes
Hate in my heart, love in my mind
I see nights full of pain, days are the same
You keep the sunshine, save me the rain
And I serch but never find, hurt but never cry
I work and forver try but I'm cursed so never mind
And it's worse but better times, seem further and beyond
The top gets higher the more that I climp

put it down on me

Jeremih – Down On Me

go buy another round and it's all on me
as long as i'm around put it down on me

MUSE - HAARP

Live from Wembley Stadium

Intro
Knights of Cydonia
Hysteria
Supermassive Black Hole
Map of Problematique
Butterflies and Hurricanes
Invincible
Starlight
Time Is Running Out
New Born
Unintended
Micro Cuts
Stockholm Syndrome
Take A Bow


MAGIC


Muse – HAARP [Live From Wembley Stadium] [Audio]



annie hall

säg mig att det finns nåt mer
mer än bara droger och dan efter
säg mig att det inte var det här det var

och säg mig att det finns nåt mer
mer än ikeasoffans tystnad
säg mig att vi har nån överraskning kvar

Oskar Linnros – Annie Hall



Den här bloggen kommer övergå till sitt sanna ursprung igen, dvs MUSIK..
så TURN IT UP.



wakey! wakey!

Said sit down with me before you go
That's the wrong thing I know
But I don't know when I will see you again
and it gets so lonely

Wakey!Wakey! – Almost Everything

G.R.I.N.D.

So, it's not about fame and fortune.
It's about believing and believing in yourself
and understanding that this life is, it's life
it's liberty and the pursuit of happiness.
And happiness is not about getting what you want all the time,
it's about loving what you have.
So, G.et R.eady, I.t's a N.ew D.ay.

rage aginst the machine


killing in the name of



ja, den håller fortfarande måttet. asbra

hush baby, speak softly

Måndagar.. Måndagar är lika överskattade som när man hittar det sista mjölkpaketet redan stående på köksbordet fylld med ljummen mjölk. Ljummen mjölk är det värsta som finns. A disgrace for humanity. Idag gick jag faktiskt upp vid halv 11, mycket tack vare Ellinor eftersom hon ringde, men ändå, jag vill ha cred! På tisdag får jag äntligen träffa Emelie Svensson. På onsdag är jag ledig, who's up for something? På torsdag blir jag brunett och eventuellt blir det fika med Jiss, MB och Lelle. Sen är det helg och 7 dagar kvar till Österrike.


this morning, you wake, a sunray hits your face. smeard makeup as we lay in the wake of destruction. hush baby, speak softly, tell me you're awfully sorry that you pushed me into the coffe table last night so i can push you off me. try and touch me so i can scream at you not to touch me. run out the room and i'll follow you like a lost puppy. baby, without you, i'm nothing, i'm so lost, hug me. then tell me how ugly i am, but that you'll always love me. then after that, shove me, in the aftermath of the destructive path that we're on, two psychopaths but we know that no matter how many knives we put in each other's backs that we'll always have each other's backs, cause we're that lucky. together, we move mountains, let's not make mountains out of molehills. you hit me twice, yeah, but who's countin', i may have hit you three times, i'm startin' lose count but together we'll live forever, we found the youth fountain. our love is crazy, we're nuts, but i refused counselin'. this house is too huge, if you move out i'll burn all two thousand square of it to the ground, ain't shit you can do about it. with you i'm in my f-kin' mind, without you, i'm out it.


eminem äger, over and out.




bra

VILKEN bra helg det har varit! Det är jag och mina brudar som vet exakt hur man fixar sånt! Förutom att jag inte stod i något publikhav och grät åt Håkan Hellströms perfekta texter i lördags kan nog helgen klassas som perfekt faktiskt.

behöver lite kärlek från fel sort och sympatier från fel håll



daniel adams ray

Gryningspyromanen



Jag ser sprickor i horisonten som ingen ser
Hur små saker blir stora på nära håll
Det fanns en tid då ingenting kändes som mycket mer
Är det här allt, tror jag nog att jag vänder om

Igår var jag högst upp. Imorgon är jag nedanför
Jag ser inga gnistor slå ifrån min egen glöd
Jag vill känna mer, se mer än jag ser. Något kommer brännas ned
En miljon på banken men ingenting att leva för

Inget ljus utan mörker. Jag står i mitten nu
Jag kan se det från ovan fast jag är under dig
En prostituerad soluppgång där jag blickar ut
Jag vill kramas och kyssas men du vill knulla mig



love the way you lie pt 2

Even angels have their wicked schemes
And you take that to new extremes
But you'll always be my hero
Even though you've lost your mind

With you I'm in my f-cking mind, without you, I'm out it


livin' the good life

Hedrar familjen Sääski idag som erbjöd mig en biljett till Harry Potter and the Deathly Hallows ikväll. Hur fint är livet då? Åååååhhhåhåhå! Jaja, annars ska jag fira min morfars 82a födelsedag och käka pizza, ska bara damsuga först. Lillebror dunkar Eminem från sitt rum och livet ser rätt ljust ut om man ser det från rätt vinkel. Bravader i helgen, så som att fira fröken Glansk och Anton och endast 16 dagar kvar till jag befinner mig på en buss påväg till Österrike. Fick reda på att min kära vän Christoffer Thure Thuresson också kommer vara i Bad Gastein då, vi kommer ha det så jävla gött!

far east movement

Bra jobb radion, ni är ju inte bara ett halvår försent ute

parti

Såja.. Vad hände med lugn hemmakväll? Nu ska vi ut igen!

what we do in life echoes in eternity

Idag är ingen bra dag. Är fortfarande bakfull och har inte gjort något vettigt på hela dagen. Vaknar som som ett vrak vid 8 imorse när Matildas klocka ringer och givetvis börjar alla snacka skithögt (ja, jag fick ett antal personer med hem på köpet inatt). De satte igång en film med tecknade dinosaurier men glömde skruva ner sourround-ljudet. Farligt högt uppskruvat, vem lämnar det så? Om jag inte redan var helt vaken vid detta laget vaknade jag garanterat efter det där..  Matilda sticker till jobbet, jag lyckas sova någon timme till. Vid halv 1, när 3 av 5 medsläpade personer lämnat huset, vaknar jag och Ellinor någorlunda, fortfarande helt väck efter gårdagens bravader. Bra kväll, dock.. tror jag.

Den här kvällen ska jag ägna åt min kära säng, några bra filmer och om jag har tur kanske Matildas hue dyker upp. Mamma har bakat äppelpaj! Det håller inte att festa två kvällar i rad längre, åtminstone inte den här helgen. Något som dock irriterar mig lite just nu är att alla rester från förfesten igår står kvar på bordet utanför mitt rum i skrivande stund.. Jag orkar inte.


Honor Him

Movie Sounds Unlimited – Honor Him (From Gladiator)


Såg nyss Gladiator. Är inte det en bra film så skjut mig, snälla. Kan ha ett av de finaste soundtracken som gjorts. Det är så fint att jag bara vill gråta och berätta för alla hur mycket jag tycker om dom..


kärlek

Idag ska jag skänka lite kärlek till något som verkligen ligger mig så fruktansvärt varmt om hjärtat. Det är ett så fint påhitt att jag helst vill krama det hela tiden, men då det bara är ett begrepp går det tyvärr inte. Det är faktiskt lite jobbigt. Kärleken går tiiiiillllll:

HELG!!!
OCH IMORGON ÄR DET FREEEDAG!


Ikväll ska jag faktiskt träffa mina små pärlor (Matilda, Elin och Marle), mycket fint.


22 DAGAR KVAR! FICK EN DEL AV KURSMATERIALET IDAG, WAAAH, BAD GASTEIN HERE I COOOOOME

tippin' in da cluuuuub

WHAT TO SAY IDAG? Hängde på väla med annabanana, alltid så trevigt att träffa min lilla halmstadbo! Kom iallafall hem vid halv 4 och har stått här och försökt städa i typ en timme nu, har inte kommit nån vart alls. SMÄLL MITT HUE!

Nu kommer snart Matilda hit, hon behöver mig idag. Jag älskar dig, föralltid! <3

Nelly – Tippin' In Da Club - Main
Swedish House Mafia – One (Congorock Remix)

"Hava, I need some vodka, piña coladas, 'cause I can't dance to save my life"

random överskrift

Vaknar klockan 11 av att Berggren ringer. "Hej, vad gör du? Kan inte du ha förfest på fredag". Jo, kan jag kanske.. Tur man är planerarn nummer 1 och planerar det tretusen år innan, men ja, sånt är livet när man lever för helgen och inte gör ett skit i veckorna. Gick upp klockan tjugo i 1. Jag borde fan inte få leva mer. Får styra upp mitt liv snart. Nej, men helt seriöst.. Varför gör jag så mot mig själv? Jaja.. Matilda kom hit en sväng, vi käkade pannkakor, jag skulle städa.. Städade jag? HAHA, vad tror ni själva? Klart jag inte gjorde.

En viss kille bad nyss om att jag skulle skriva om honom här, vad ska jag göra liksom? Jag är så jävla snäll mot alla så jag får väl skriva om honom helt enkelt. Han heter Fredrik Svärd, lever för sitt Landskrona BoIS (HÄR har vi en kille som verkligen brinner för något). Han är allt från sjuk i huvudet till tappad, men ja, någon måste ju vara det.. Han är typ aldrig seriös så jag skrattar mer eller mindre alltid när jag snackar med honom. Han är ju trots allt bra! Är du nöjd nu? Jag måste fan vara snällast i världen som precis gjorde detta. Varsågod.

definering av något

Vad är det jag vill få ut av att skriva något här egentligen? Ett ärligt och rakt svar på den frågan är: Jag vet inte. Jag har egentligen inte den blekaste aning. Jag vet inte ens hur många som tar sig tid och läser allt jag skriver. Jag vet inte ens om jag når ut till dom jag egentligen vill ska läsa det. Vem är det då? Det vet jag inte det heller. Alla kanske. Anyway. Vad pågår i mitt huvud just nu? Jag vill att något ska hända. Jag vill bli kär. Har varit kär en gång i mitt liv, för ett antal år sen. 19 år och upplevt det en gång. Det var fint iallafall. Åh, jag vill slå mina armar runt någon, pussa på någon och bli kallad älskling av någon som verkligen menar det.. Att få älska varenda del av en person, att se alla personens fel som det enda rätta, att uppskatta varje steg en människa tar.. Vem är du? Var är du? Såja, där visade jag mig svag igen. Jag börjar bli dålig på det där. Om 25 dagar lämnar jag Sverige, dock bara i 10 dagar, men därefter förhoppningvis en lite längre period. Fyfan vad skönt.

Nu ska jag somna till Håkan Hellström. Godnatt.

äkta

Jag vet seriöst inte hur jag ska förklara det. Jag vill bara att hela världen ska få känna känslan jag får när jag drar igång en låt och känner basen långt in i hjärtat. Det är så sjukligt obeskrivligt.


MUSIC

IS MY

RELIGION

bästa låten i år

Congorock – Babylon (feat. Mr. Lexx) [Original Mix]

give it 2 me

Ikväll kommer spåra.. känner det! If you see us in the club, we'll be acting real nice, if you see us on the floor, you'll be watching all night. Dags att börja fixa lite grejer, ses men hörs säkert först. BOOMCHIKABOOOWOOW

inne på klubben

jag, extas, som ett litet barn på kalas och jag skulle bli så himla glad om det var mindre tjat och lite mer sån där bas
Alexis Weak – Inne På Klubben - Radio Edit

Gammal goding sen sommaren 2009 eller nåt sånt, tjooo.
Snart kommer Marléne hit, undrar vi ska hitta på idag.. Zuup, dags för mig att ösa mer musik, det äger som in i helvete. TJAAAAAPADAPA (längtar till helgen, älskar helg.)

kaaaaching

Jaha.. Dagen började med ett sms. Av Matilda. Gå in på www.alpresor.se och kolla stod det. De har en reseledarkurs där som jag redan hade sökt, men det visste dock inte Matilda. Sökte iallafall den i början av oktober nån gång, utan att ha fått svar, trodde jag. Tänkte att det var lika bra att skicka iväg ett mail till dem och fråga varför jag inte fått något svar överhuvudtaget. Skriver in e-mailadressen och då fanns den redan i systemet. Mycket märkligt tyckte jag då jag inte skickat något mail hit tidigare. Skriver in e-mailadressen i sökrutan istället. Får upp ett mail.

"Gratulerar till din plats på STS Alpresors reseledarkurs i Bad Gastein 2010!
Vi ser dig som en intressant kandidat till reseledaryrket och vill erbjuda dig en plats på vår reseledarkurs i Bad Gastein, Österrike den 3-12:e december 2010"

KAAACHING, se upp i backen!!

outside

But I'm on the outside
And I'm looking in
I can see through you
See your true colors
'Cause inside you're ugly
You're ugly like me
I can see through you
See to the real you

Staind – Outside - Aaron Lewis and Fred Durst Album Version

that future flow


RSS 2.0