Rio!

Kalla mig vad ni vill men animerade filmer kan vara något av det bästa. Såg Rio för ett tag sen och det är en av de finaste filmerna, haha. Grym musik också.

Taio Cruz – Telling The World
Mikael Mutti – Funky Monkey
Ester Dean – Take You To Rio


sick in head

jag hoppas du aldrig någonsin igen kan komma ihåg en pin-kod, asså aldrig, även när du får en ny. och må din klocka alltid gå tjugo minuter för sakta så att du alltid kommer för sent och må köttätande myror äta upp dina ögolock så att du alltid är trött. och även när du är pigg så ser du väldigt väldigt väldigt trött ut. och må dina hårddiskar förevigt alltid krasha.

JAG HOPPAS JAG DRÖMMER ATT MARKEN DU GÅR PÅ GÅR SÖNDER VAD SOM ÄN HÄNDER

jaja vet ni inte vilken låt det är så har ni ändå tappat det, därför tänker jag inte länka.


Al Azif Feat Gnucci Banana & Crossfire – Sick in Head
partisång, s3s


panda da panda

Panda Da Panda – Speciell
Panda Da Panda – Titta när han dansar
Panda Da Panda – Vem e du

AWSM.


everyday i'm hustlin'

LMFAO ft. Rick Ross - Party Rock Hustlin' REEEEMIX



Ta mig tillbaks till Bad Gastein och Haeggis...
Så jävla bra skit!


slow dancing in a burning room

Who do you think you are?
Running round leaving scars
Collecting your jar of hearts
Tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Don't come back at all

Christina Perri – Jar Of Hearts
Maddi Jane – Jar of Hearts (Live)

Nevermind I'll find
Someone like you
I wish nothing but the best of you too
Don't forget me, I beg
I remember you said
"Sometimes it lasts in love,
but sometimes it hurts instead"

Adele – Someone Like You




chuckie

Jag sa åt mig själv att lämna det där med house ett tag, för jag är så tjatig, men vafan DET ÄR JU SÅ BRA!!!

Nause – Made Of - Chuckie Remix
Picco – Venga (Chuckie's Back to Voltage Remix)
Dondria – You're The One - Dj Chuckie Remix
Erick Morillo – Live Your Life - Chuckie Remix

sena nätter, tomma glas

Just nu sitter jag och ifrågasätter Lady Gagas nya album. Vet inte riktigt om jag tycker om det. Skulle dock inte förvåna mig om jag om en vecka sitter och uppriktigt tycker motsatsen. Har rivit ut min garderob på golvet, började sortera kläder igår men inte fan blev jag klar. Här är kaos. Börjar bli riktigt trött på livet. Cut cut cut jag är emo.

Ison & Fille – Sena Nätter, Tomma Glas (feat. Veronica Maggio)
The Lonely Island – Shy Ronnie 2: Ronnie & Clyde ft. Rihanna
The Lonely Island – Turtleneck & Chain ft. Snoop Dogg
Jordin Sparks – I Am Woman


hang with me

Robyn – Hang With Me (Avicii's Exclusive Club Mix)

Tror fan detta blir vårt soundtrack. Skänker en jävla massa tankar åt Elin Glansk och en viss vit liten bil.

caught up

dålig uppdatering. whatever. har ägnat en hel del tid i helsingborg hos matilda, så har inte orkat. peace

T.I. – Castle Walls - feat. Christina Aguilera
Wiz Khalifa – Roll Up
Usher featuring Fabolous – Caught Up Remix
Laid Back Luke – Indestructible
Usher featuring Jay-Z – Hot Tottie
Pendulum – The Island - Steve Angello, AN21, Max Vangeli Remix

sju sorger och åtta bedrövelser

Länge leve längesen
som jag minns det var det lätt
även när jag trillade omkull
Länge leve du min vän
du som alltid följt mig hem
nykter eller alldeles för full

Veronica Maggio – Sju sorger

i need a doctor

Dr. Dre – I Need A Doctor - Edited Version

Tycker låten kan tala för sig själv. FAN VAD BRA. Eminem, Marshall Mathers, alla jävla hattar i världen av för dig!

Annars är jag ganska bitter idag. Är svinsur på min gamla chef från Österrike som inte ger mig min slutlön, vänlig själ. Är megaförbannad på livet as it is just nu, eftersom jag bara ligger hemma och glor i soffan. Är pissed på alla som vägrar anställa mig trots att mitt CV är det bästa på marknaden. HAHA, lät som jag köpt det. Är djupt deprimerad för att jag sitter här och bloggar klockan tio i tolv en fredagkväll. Är arg som fan på alla som inte har lärt sig vad SÄRSKRIVNING är, det är fan "JÄTTE SJUKT". Hrrrmmmm...

voyeuren

jag är kär i bilden av dig, inte i dig
jag kan se dig, jag kan se dig
du vet att jag tittar, jag vet att du gillar
jag kan se dig, jag kan se dig
men vi kommer aldrig se varann

Daniel Adams-Ray – Voyeuren


som aldrig får bli

Kom nyss hem från BoIS - HIF. Jag är den största medgångssupportern gud satt på planeten, men ändå gick jag ifrån matchen sorg i hjärtat och jag kom på mig själv hoppa och skutta av glädje när HIF missa sin andra straff. Det var väl fan det.. 

Ska avguda Melissa Horn ett tag. Vi hörs!

Så står det skrivet i pannan att man väcker en ångest när man släcker en annan.


look at me now

Guten morgen och sånt där. Hur fan är läget? Klockan är faktiskt väldigt lite, med tanke på att jag faktiskt har klivit upp ur sängen. Hade succesivt tänkt bli en bättre människa, med start genom att gå upp lite tidigare varje dag. Nu ska jag ut och gå en runda innan frukost, ha hört att det ska vara bra.

Busta Rhymes rap här, kan vara något av det sjukaste.. Chris Brown featuring Lil Wayne & Busta Rhymes – Look At Me Now - Explicit Version. Tror jag ska lära mig den, little bit of a challange.

Dags att gå ut och pomenixa, hörs ppl!


teenage dream

Klart det var solväder ute! Ska promenera ner i storstan och köpa lite grejer åt mamma, jag är så jävla snäll. Måste leta upp ett par hörlurar.. Jaja, peace and harmony, over and out.

Förresten, någon av er som har ett jobb att bjuda på? Hade suttit.

Tyler Ward – Teenage Dream (Katy Perry Acoustic Cover)

acoustic

Sitter här och undrar om det är väder för att sola eller inte.. Får väl gå ut och kika. Ni kan få njuta av lite acoustic versions så länge, mycket bra.

Robyn – Indestructible (Acoustic Version)
Bruno Mars – Grenade - Acoustic
Robyn – Hang With Me (Acoustic Version)
Jessie J – Price Tag - Acoustic Version
Katy Perry – Thinking Of You (Acoustic Version)
Bruno Mars – Talking To The Moon - Acoustic Piano Version

lazee

Ojojoj, besöksrekord over here. Craziiiiii. Haha, fan vad jag överdriver. Men kul, hoppas ni stannar! Hade tänkt införa en grej här nu. Jag har tidigare sagt att jag aldrig ska publicera ett inlägg utan att nämna en låt men tyvärr har jag ju inte följt den reglen fullt ut. Det ska jag dock börja med nu! Jag ska också börja med att publicera "bäst just nu", dvs de låtar jag lyssnar på mest precis just då, och jag lovar er, det är olika från dag till dag. I LÖV MUSIK, fred.

Just nu rockar jag lite Rebecca & Fiona, Adrian Lux och Nause.. bra grejer. Och på tal om Nause så finns det en epic remix på Lazee ft. Madcons låt TAG. Lazee Featuring Madcon & Julimar – TAG - Nause Club. Lazee är egentligen en grym artist, åtminstone för att vara svensk, så jag tror jag radar upp lite Lazee-music i tiden här, värt att lyssna på.

Lazee – Setting Standards
Lazee – I'm Not Pop
Lazee – Rock Away
Lazee feat. Million Stylez – All Across The World
Lazee feat. Neverstore – Hold On
Lazee feat. Apollo Drive – Calling Out

i tell you straight up

Så, äntligen är jag klar med en ny header. Ellerja okej, äntligen och äntligen, tog väl runt 15 minuter att göra den men ÄNTLIGEN fick jag bort den förra, "so not emeliestyle"..

Idag har jag stekt i solen, åkt med Elin en runda till Landskrona och köpt biljetter till BoIS - HIF som så fint äger rum på torsag, kört en sväng inom stan och gjort ett litet besök hos Marlene. Något annat? Jo, såg nya avsnittet av 90210.. FAN VAD TRADIG INFORMATION. Jag ska aldrig mer skriva något sånt här, hur jävla intressant är det? Helt seriöst.

Sitter och lyssna på Looptroop Rockers och har det bra. Funderar på att gå och bli seriös med kameran igen, det var ett tag sen nu.. Tas att tänkas på.

Looptroop Rockers – Any Day
Looptroop Rockers – On Repeat


the reason to live is house

John Dahlbäck – Back to the Dancefloor - Original Mix
Tristan Garner – Fuckin Down - Original Mix
Gabi Newman – The Desert Sun - Karim Mika Remix
David Tort – Chase the Sun - Andrea Martini Remix
Drunk DJ – Plastic Dreams - Original Mix
Filip Le Frick – Thango (Original Mix)
Tristan Garner – Last Forever - Vocal Radio Edit

Det är återigen måndag och med den här musiken stör det mig äckligt mycket.
Lyssna inte på skiten utan en hyfsad bas, för det kommer inte hålla och musiken kommer vara skitkass i era öron. Men fan, kom ihåg, man ska känna musik, inte höra. HE-HE-HE




SÅJA, DÄR FICK NI 2 FINA BILDER PÅ MIG OCH MIN FINA TATUERING.
HAREEEEEEEEEE

...

"When we were five, they asked us what we wanted to be when we grew up. Our answers were things like astronaut, president, or in my case… a princess.

When we were ten, they asked us again and we answered - rock star, cowboy, or in my case, a gold medalist. But now that we've grown up, they want a serious answer. Well, how 'bout this: who the hell knows?!

This isn't the time to make hard and fast decisions, its time to make mistakes. Take the wrong train and get stuck somewhere chill. Fall in love - a lot. Major in philosophy 'cause there's no way to make a career out of that. Change your mind. Then change it again, because nothing is permanent.

So make as many mistakes as you can. That way, someday, when they ask again what we want to be… we won't have to guess. We'll know."

ord

Idag är en sån dag då man borde må som allra bäst men ändå sitter jag tänker på saker som får mig att må precis tvärt om. Jag har så många underbara vänner och det här kanske låter riktigt självsäkert att säga, men ibland känner jag till och med att jag har så många att det blir svårt att räcka till, och DET, mina damer och herrar, det är fruktansvärt. För det är svårt att finnas där för alla på samma gång och främst av allt så glömmer jag bort mig själv. Missförstå mig rätt nu, för jag kommer finnas där för er allihop, varenda hundradels sekund av dygnets 24 timmar. Något annat är inte på tal. Jag har världes bästa vänner. Jag har världens bästa familj. Värlens bästa syskon och världens bästa föräldrar. I couldnt ask for more, but still..

Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead.


knas

Fyfan vad ful den nya headern är.. gotta do something about men har inte tid nu, be patient!

Got loads of things on my mind, ska damsuga och hacka sallad. Have a nice one, fred ut.

who run the world?

Beyoncé – Run The World (Girls) - Single Version
Kato – Sjus (feat. Ida Corr, Camille Jones & Johnson) - Kato Edit
Sebastien Drums – Tweet It
Patric McFly & Giorgio Gee – Because I Got High - Giorgio Gee Club Edit
Flo Rida – Turn Around [5,4,3,2,1] - DJ Bam Bam Radio Remix
Far East Movement – If I Was You (OMG)
Britney Spears feat. Nicki Minaj & Ke$ha – Till The World Ends (the Femme Fatale Remix)
Benny Benassi – Electroman (feat. T-Pain) - Clean Radio Edit

snart helg.

ny header

One thing about music, when it hits you, you feel no pain.

Fyfan vad sant det är. Storstädning på g. Känner för det idag, måste vara sjuk.

Vet ni en sak? Det finns inget bättre än när man känner basen dunka i takt med hjärtat. DET FINNS FAN INGET BÄTTRE. Och med tanke på det. TACK FÖR DEN FÖREGÅENDE HELGEN! Vi hade det grymt i Stadsparken, fan vad jag hör hemma bredvid ett par högtalare.  

Satt precis och knapra ihop en ny header.. Får nog byta till den senare. Here it is. Eller nä, bytar nog fan ta mig nu.




satan i gatan

Sitter här och ler.. Det är ju bra det. Jag vill gå grafisk design. Hade varit ett plus om jag kunnat InDesign, Illustrator och Photoshop lite bättre än vad jag kan. Fast jag vet att jag hade lärt mig det på två sekunder. Jag hade ägt på detta. FAN VAD JAG VILL. Kanske det kanske.. Jobba med dator och musik, what a life!!
Har kommit hem efter att ha spenderat två nätter hos Matilda i Helsingborg. Sjukt viktigt att hon bor där nu I gotta say. Fatta vad grymt vi kommer ha det framöver. Ibland älskar jag livet.
Men sen finns det tretusen saker som tynger mig också, men som sagt, jag är så jälva grym att jag aldrig tänker nämna dom här. Visar mig inte svag, har jag ju sagt.
Nu ska jag lyssna på Veronica Maggio – Satan i gatan och chillar. TJABBAHEJ

BUBBELGUM

glider in på klubben, kolla snubben, puffar bubbelgum

epic låt

Marcus Price – Bubbelgum



jag vill egentligen ha en grym blogg. jag vill ha tusen läsare som blir lika glada som jag varje gång dom hittar en bra låt. jag vill bli dj. en vacker dag...

och fövrigt, jag är så jälva sämst på den här bloggen att jag ska sluta lova er att bli bättre, det kommer ju inte och hända, det vet ju både du och jag. men jag måste förmedla min passion till folket, jag måste låta er höra det jag hör varje dag, för det är så jävla viktigt. ONE THING ABOUT MUSIC, WHEN IT HITS YOU, YOU FEEL NO PAIN! all kärlek, fred ut

RSS 2.0