JUL

Tja! Det har fan ta mig gått och blivit julafton. Helt sinnes. I BG är vi taggade. Just nu blandar jag house och dubstep med jullåtar, helt jävla amazing kombo. Schemat är fullt idag. Möter upp ett gäng andra taggade people klockan två för att bege oss till Haeggbloms som till allas jävla förtjusning visar Kalle Anka klockan tre. Jag är helt överdrivet taggad. Kliar i mina leder typ. Efter Häggis blir det något liknande ett julbord. Gick bananas i mataffären igår, tog bara två timmar att få ihop tillräckligt med skinka och korv och ägg och grejer. AAH, idag kommer bli en bra dag. Hoppas ni har en grym julafton där hemma. Jag saknar er! Puss och kram. Just det, liftsystemet öppnar helt och hållet idag. Vilket betyder att ÄNTLIGEN sätter säsongen igång på riktigt, och det, mina damer och herrar, det är kärlek. GOD JUL FRÅN ETT SNÖIGT BAD GASTEIN!

Uppdatering 2

Tjohej bloggen. Mår ni bra eller? Jag mår bra. Min dag började när jag först slog upp ögonen runt halv 12. Jag var en antydan till bakis så jag kickade två huvudvärkstabletter och sov lite till, när jag vaknade igen mådde jag kanon. Soft va? ARÅ! Vid ett blev vi inbjudna på kafferep och kladdkaka hos Carina och Elenor, soft för alla som gillar kaffe men jag drack mjölk. Kaffe är för veklingar, även om mjölken här nere egentligen borde mördas brutalt den också. Kladdkakan smakade precis som den skulle. Asbra alltså. Med mint och grejer. Det var trevligt iallafall. Sumerade upp de händelser som varit värda att nämna här nere. Funderar på om man skulle gjort det till en vana, så att man inte går miste om något viktigt liksom. Talk that talk!!!

Vi snackar om att dra till Salzburg i veckan. Just to get to Ikea, käka julbord. OM det hade suttit. Okej, jag är inget big fan av julbord egentligen, men ändå, köttbullar är ju fan asgott.
BG är fina grejer. Alla borde göra det här. Livin' the dream, wooooooh!!!

Snart drar säsongen igång på riktigt. DÅ JÄVLAR!

Dax för pizza och Malibu Orange. HERRÅ!

Just det. Det här med dialekter är ingen bra grej för mig.. Jag pratar allt. Jag är knas. Ni som känner mig vet vad jag snackar om och ja, älska eller hata helt enkelt.

Uppdatering

Idag har jag åkt skidor. Det var kul. Idag har det snöat. Det var också kul. Idag har jag kollat film. Det var kul tills jag somnade. Käkade nudlar någonstans där emellan också.. There you got my day. ENORMT givande.

På måndag skulle jag nog börja jobba foh reeeel. Eller det var kanske söndag. Något att kolla upp kanske. Annars då? Inte mycket. Längtar tills alla liftsystemen öppnar så man kan få åka lite skidor på riktigt, de fyra alternativen till backar vi har just nu börjar bli tjatiga, om man nu får säga att skidåkning överhuvudtaget kan bli tjatigt som säsongare.

Nu tror jag att Alexandra väntar på sin dator.. JA, jag får sno hennes eller Marias nu när min egen inte pallade trycket mer, jävla skitdator..

HEJDÅ

kaaaaoz

MÅSTE UT FÖR MITT MUSIKBEGÄR ÄR KAOS

ps. har pollenallergi

Blessed

Såja, då har man tvättat håret i vatten som inte var varmare än 10 minus. (Något som bör uppmärksammas här är att jag faktiskt inte är så korkad så att jag tror att vatten på minus tio celcius existerar, för i helvete.. ta det med en nypa salt).

Första skiddagen idag. Jag är lycklig, för att fatta mig kort.

Ikväll väntas dunderpartaj. Kommer bli skadat. Nu ska jag blanda malibugroggar, shota tequila och spela kort. Hejdå.
Blessed in the moment!

Winter Wonderland

Let it snow, let it snow, let it snow. Alex och Maria har begett sig ut i vårt winter wonderland. YEAH YOU HEARD ME, BG är numera motsatsen till svart. Vitt alltså. It feels like paradise to me. Var var jag.. Jo, Alex och Maria har gått ut för att leta jobb, täcket var lite mer inbjudande så jag stannade här och glodde film. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ångrar mig eller inte. Fast jobb behöver jag ju inte söka så varma täcket var väl värt det hela.

Ikväll ska jag äta tacos. Efterlängtade jävla måltid. Det stod egentligen på menyn igår men efter att mina roomies kom hem från affären fick jag reda på att köttfärsen (som man så fint MÅSTE köpa över disk här) var slut och den trötta personen bakom disken vägrade mala mer, så det är faktiskt mer eller mindre hans/hennes fel att jag fick äta makaroner med ostsås igår. SNACKA OM ATT KROSSA DRÖMMA. Tacos > Makaroner med ostsås. Ostsås som dessutom smakade rumpa.
Ventilera hjärnan.. Är sugen på öl. Får nog bli utgång ikväll.

Bad Gastein Update

Alltså.. Nu är jag inne i stimmet. Har officiellt bytat ut veckodagar mot fredag hela veckan. Igår var en av de sjukare kvällarna, en onsdag som det här fick lida för det. Ska alldeles strax langa fram en ny header. "Jag är konstant full" ska där stå. Nej, vafan, lite sence of humor får ni väl ändå ha. Klart jag inte ska göra det, men man kan ju tycka att jag borde eftersom den här bloggen snart blir full av all skit jag tradar ner (HAHA! Notera skämtet där).
Vi har nu flyttat in hos Sarah vilket känns asbra. Vi får bo här till 4e januari men till dess ska vi säkert ha hittat något annat. Just nu väntar jag på att mina roomies ska komma hem med mat, är hungrigast i världen.
Vi hörs!!

Krampusattack

Ingen publicitet what so ever. Tittarsiffran har ändå gått från 1 till 3 på ingen tid alls. Don't get it.
Iallafall. Jag och mina två kompanjoner sitter och är livrädda för krampusarna som yrar runt i BG natten mellan idag och imorgon. Det är kaos då vi inbillar oss att dom snart gör razzia på hotellet och sparkar in vår dörr.. Nääe, uppstyrning, ska ut skjuta monster nu, hejsvej.

kick out the epic motherfucker

"When you're in Bad Gastein and there's no snow you have to KICK OUT THE EPIC MOTHERFUCKER"

Fan, det är riktigt depressing att här inte är nån snö. Igårkväll var det lugnt, annat än vad man kan säga om fredagskvällen dock. Sjuuuuukt grymt på Häggis!

Just det, jobbet är kirrat. Jag knöt handen liksom. Nu ska jag bara ha en säng att sova i dom närmaste månaderna. Inga konstigheter.. Ska ringa nåt österrikiskt nummer imorgon och förhoppningsvis fixa det but until' then får det här hotellrummet lida kan jag säga.

Jag vill åka skidor.

maximal crazy

House suger i den här högtalaren. Konstaterande of the day.
Jag bloggar onykter. Jag lyckas alltid trycka på rätt tagenter ändå. Jag är awesome. HEJDÅ

BG

Såja, då stod man på Bad Gasteins tågstation 17.41 igårkväll. I'm HOME! Gla tjej 91 släpar in 50 kg packning på ett litet hotellrum tillsammans med sina trogna medresenärer. Nej, men ärligt. Fy vad det känns bra och jag har inte ens tagit mig igenom en utgång ännu. Nackdel: Här är ungefär noll cm snö. Fördel: En 70a vodka kostar 4.89 euro.
Nu lyssnar vi på house och jag älskar mitt liv. I helgen ska jag kirra ett jobb, det är typ redan halvgjort. Jag har det mer eller mindre redan i handen, ska bara knyta den också, om man nu ska dra till med ett nyligen påhittat talesätt.
Ett boende hade varit soft dock. Ska väl försöka fixa det också snart. Nej, nu blir det nog kebbe och grogg.
CAMERAS READY PREPARE TO FLASH

RSS 2.0